Saturday, June 23, 2012

A year ended.

woah. dah abes dah sem 2 aku. dah abes dah tahun 2 aku. dah setahun dah berlalu. dah setahun aku kat UTM skudai. dah setahun aku meninggalkan life Kuala Lumpur. dah setahun. cukop setahun. ayat yg sama akan di ulang "cepatnye masa berlalu". ya mmg cepat pown. setiap kalinya pown terasa cepat. lebih cepat kalo sesuatu tu terasa begitu indah. yup! sesuatu yg indah itu terasa begitu pantas berlalu. selalu rasa nak mengulanginya lagi dan lagi. sebab yg indah itu taknak dilupakan. rasa ingin sentiasa diputarkan biar terus kekal dan kekal. tapi lumrah, yg lepas tetap lepas. biar dikenang sekuat mana. ia tetap sesuatu yg telah lepas. mudah-mudahan akan ada lagi sesuatu yg indah.yg akan wujud di depan.

rindunya. serius sangat rindu dgn segala kenangan-kenangan. setiap kali kenangan tu diputar. rasa mahu saja waktu diberhentikan. supaya kenangan itu tak terasa semakin menjauh. rasa nak genggam kenangan tu erat erat. tapi kdg kdg rasa tersepit. tersepit antara kenangan kenagan tersebut. wajar atau tidak ia utk terus diingat. atau sudah sampai masa ia dibawa masa dan luput tanpa jejak. aku rindu sejenak waktu dulu. sangat rindu. dan aku menanti apa yg bakal datang. utk disusun menjadi kenangan kenangan yg baru. yang mencipta sebuah cerita hidup. semua yg datang dan pergi. sehingga suatu masa yg akan terhenti. di saat tiada lagi cerita dan kenangan utk dicipta.

aku ingin hidup sebaiknya bersama sisa nafas yg berbaki.



No comments: